2017年2月23日木曜日

The Yellow Rose of Texas ― テキサスの黄色いバラ

テキサスに黄色いバラがあるって、俺はそこに会いに行くのだ
ツレは誰もアイツを知らず、誰にも俺は知られちゃいない
俺が行くときあんまりにアイツがなくから、心が痛んだ
もしいつか次会えたなら、二度とはなれやしない

=繰り返し=
アイツはテキサスが知らないほどかわいい小さな乙女だ
アイツの瞳はダイヤモンドのようにきらめき、露のように光る
お前のクレメンタインやロザリーの歌のことをいうかもしれんが
テキサスの黄色いバラは俺にとっての唯一の女なんだ

リオ・グランデ川は流れ、星々が輝く
静かな夏の夜、アイツは川辺を歩いた
アイツは言った、もしあなたが思い出すなら、私達は遠い昔に分かたれた
俺は再び戻って、アイツを一人にしたままにしないって誓ったのだ

=繰り返し=

今や俺はあいつを探すために戻ってきた 俺の心は苦しみでいっぱいだ
俺たち一緒にこの歌を歌おう 遠い昔に歌ったみたいに
俺が陽気にバンジョーをひいて、昔なじみの歌を歌おう
テキサスの黄色いバラは永遠に俺のものだ

=繰り返し=

――動画内での歌詞――
"There's a yellow rose in Texas, I'm going there to see,
No other Feller knows her, Nobody known to me.
She cried so when I left her, It's like to broke my heart,
And if we ever meet again, We'd never walk apart.

|:She's the sweetest little rosebud, That Texas ever knew,
Her eyes are bright as diamonds, They sparkle like the dew;
You may talk about your Clementine, And sing of Rosalee,
But the Yellow Rose of Texas, Is the only gal for me.:|

When the Rio Grande is flowing, The stars are shining bright,
She walked along the river, On a quiet summer night:
She said if you'll remember, We parted long ago,
I promised to come back again, And not to leave her so.

|:She's the sweetest little rosebud... :|

Now I'm going back to find her, My heart is full of woe,
We'll sing the songs together, We sang so long ago
I'll play my bango gaily, And sing the songs of yore,
the Yellow Rose of Texas, will be mine forevermore.

|:She's the sweetest little rosebud... :|"